Patiënttevredenheid
Onze praktijk voert elke drie jaar een enquête uit onder onze eigen patiënten in het kader van de praktijkaccreditatie. Mede aan de hand hiervan blijven we werken aan een continue verbetering van onze praktijk.
Ook heeft onze praktijk in 2013 deelgenomen aan het patiënttevredenheidsonderzoek ‘Door Cliënten Bekeken’. Samen met de andere huisartsenpraktijken, onze praktijkondersteuners en vijf andere disciplines in ons gezondheidscentrum. Dit onderzoek is uitgevoerd door Argo (Rijks Universiteit van Groningen). Ons gezondheidscentrum scoorde bij dit onderzoek op vrijwel alle punten even hoog als de maximale landelijke score voor gezondheidscentra!
Zie voor meer informatie: www.argo-rug.nl. Klik hier om de samenvatting van het onderzoek ‘Door Cliënten Bekeken’ te downloaden.
In het kader van de accreditatie van de NHG (NPA) verricht onze praktijk minimaal één keer per drie jaar patiënten enquêtes sinds 2009. De aanbevelingen die hier uit voortvloeien vormen voor ons een basis voor continue verbetering van onze praktijk. Uit de enquête van 2018 zijn weer diverse punten naar voren gekomen.
Een van de ergernissen geuit door patiënten betrof de uitloop van het spreekuur. We hebben de uitloop van spreekuren kunnen verminderen door een aantal aanpassingen in het rooster.
Verder bleek dat ons toenmalige systeem om online afspraken te maken onvoldoende voldeed. We zijn daarom overgestapt op een realtime online systeem dat direct gekoppeld is aan ons huisartseninformatiesysteem.